Selasa, 26 Julai 2011

Turkmenistan

Pada summer tahun nie,aku berpeluang menjejak kaki ke negara Turkmenistan.Turkmenistan merupakan sebuah negara yang baru membangun.Banyak bangunan2 yang moden dan teratur . Kebanyakan bangunan di sini berwarna putih....aku teruja dengan kecantikan bangunan2 di sini.Sekiranya nak di bandingkan dengan negara kita , Asghabat nie lebih kurang Putrajaya.

Tapi dalam masa aku nak merakam photo aku ditegur rupanya di sini kita tidak dibenarkan berphoto sesuka hati...Antara photo2 yang sempat aku rakam ,
View dari Hotel
View dari Hotel
View dari Hotel




Bangunan Hotel





salah satu tempat kesukaan yana di hotel

Goverment bazar

Pasar Rosky- pakaian tradisonal rakyat turkmenistan

Beginlah pakaian yang dipakai oleh orang2 perempuan Turkmenistan


Cik Hubby setelah penat tawar menawar carpet.

2 ulasan:

  1. Maziah , kak nidar tak perasan yg blog ni , tuannya sangatlah kak nidar kenal. Sat2 ni baru tau bila perati betul2. kak nidar masukkan dlm bloglist sbb ada blog kak nidar di blog Maziah sana.
    Salam temu di alam maya.

    BalasPadam
  2. hehehe takkan tak kenal orang kampung....saja2 je buang2 masa dok kat umah tapi tak bape pandai...bila maz nak komen kat blog kak nidar tak lepas...hahahaha

    BalasPadam