Selasa, 26 Julai 2011

Laut Mati ,Jordan

Bergambar kenangan bersama keluarga
Semasa menetap di Beirut,aku tak melepaskan peluang melawat ke tempat2 yang patut dilawati di negara2 yang berdekatan.Dan salah satu tempat yang telah aku kunjungi adalah Jordan. Di Jordan kami tak melepaskan peluang untuk ke Laut Mati. Aku pun tidak melepaskan peluang untuk mandi di situ. Ternyata memang kita akan terapung di dalam lautan tersebut.

Ketika aku mandi aku melihat ramai orang mengambil selut di tepi2 pantai dan menyapu di badan2 mereka,gaya seperti mask. Maka aku pun mencuba seperti mereka,ternyata selepas dibersihkan muka,kulit kita menjadi begitu halus dan lembut.Kelembutan tersebut bertahan selama 3-4 hari....alangkah serenoknya kalau kita dapat melakukannya selalu....tentu kulit kita halus...hehehe



yana cuma bermain2 di tepi saja...

ternyata terapung di lautan



Pemandangan sekitar Laut Mati,Jordan

3 ulasan:

  1. assalamualaikum kak azie...sukenye sy tengok gmbr2 kak azie di sana...kak zie memang melancong atau menetap di sana ye?

    BalasPadam
  2. waalaikumusalam,kak azie merantau ikut suami bertugas , sekarang kak Azie kat Turki...mybe kat sini dalam 3-4 tahun...sebelum tu kak azie kat Beirut,Lebanon

    BalasPadam
  3. waalaikumusalam....thanks jenguk sini ye...

    BalasPadam